Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PLK: Położono 7 kilometrów toru między Szczecinkiem a Białogardem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PLK: Położono 7 kilometrów toru między Szczecinkiem a Białogardem
Fot. facebook iSzczecinek.plPrace przy rewitalizacji linii 404
PKP Polskie Linie Kolejowe przesłały do redakcji „Rynku Kolejowego” obszerne wyjaśnienia dotyczące zakresu i sposobu realizacji prac na linii 404 między Szczecinkiem w Białogardem. Wskazywaliśmy na powolne przygotowania do realizacji tego zadania.

O naprawie linii 404, dla której wybrany bez przetargu ZRK DOM musiał poszukiwać podwykonawcy, pisaliśmy tutaj. 3 października PKP Polskie Linie Kolejowe przesłały obszerne wyjaśnienia, które rzucają więcej światła na realizację robót na linii. Publikujemy je w całości.

PKP PLK wyjaśnia

 „Linia kolejowa nr 404 na odcinku Szczecinek - Białogard jako element ciąg komunikacyjnego z Poznania/Piły do Kołobrzegu/Koszalina nie podlegała pracom modernizacyjnym od lat 80-tych ubiegłego wieku. Aktualny stan techniczny linii powoduje konieczność wprowadzania ograniczeń prędkości ze względu na zły stan nawierzchni.

W pierwotnym planie działań utrzymaniowych na 2024 rok zaplanowany był remont jedynie ok. 9 km odcinka i kontynuacja prac w kolejnych latach, co negatywnie wpłynęłoby na dostępność linii dla przewoźników i powtarzające się corocznie utrudnienia dla pasażerów.

Po przeglądzie budżetu na prace utrzymaniowo-naprawcze, zarząd PLK zdecydował o przeprowadzeniu prac na całym 52-kilometrowym odcinku w okresie od września do grudnia 2024.

W związku z bardzo złym stanem podkładów na tej linii, odpowiednio dostosowana została technologia sposobu ich wymiany. Dzięki temu po zakończeniu prac możliwe będzie osiągnięcie na linii parametrów, zapewniających sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów oraz likwidacja ograniczeń prędkości. Ze względu na potrzebę zapewnienia finansowania dla szerszego zakresu prac, wybór wykonawcy mógł nastąpić w drugiej połowie sierpnia. Nie wpływa to na termin zakończenia zasadniczych prac i przywrócenia ruchu pociągów na linii, który zgodnie z deklaracją wykonawcy planowany jest w połowie grudnia br.

Mając na uwadze duży zakres zadań na linii kolejowej nr 404, Centrala PLK S.A. stale monitoruje status ich realizacji. Na bieżąco rozwiązywane są problemy z logistyką dostaw materiałowych i inne wyzwania, które pojawiają się w trakcie zadania. Wykonawca zakończył dostarczanie na plac budowy szyn niezbędnych do wykonania całego zadania, a także ok. 55,5 tys. podkładów i 64 tys. ton tłucznia. Ponadto wykonawca zdemontował ponad 12 km oraz ułożył ok. 7 km toru. Wg aktualnego stanu, prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez wykonawcę i zostaną zakończone do połowy grudnia.

Na linii kolejowej nr 281 na odcinku Krotoszyn - Koźmin Wielkopolski wykonawca do tej pory przygotował koncepcję realizacji inwestycji wraz z określeniem faz i harmonogramu prowadzenia robót, wykonał punktowe oczyszczanie tłucznia w lokalizacjach nie wymagających wymiany podsypki oraz dostarcza na plac budowy niezbędne materiały, m.in. blisko 900 ton szyn oraz ok. 4000 ton tłucznia. Rozebrano już także blisko 1 km torów.

W trakcie plan przygotowawczych podjęliśmy decyzję o zmianie parametrów na remontowanym fragmencie linii - zamiast wcześniej planowanych 120 km/h, planowane jest podwyższanie prędkości do 140 km/h. Wymagało to dodatkowych uzgodnień oraz ekspertyz, m.in. obiektów inżynieryjnych. Jednocześnie nie było już możliwości zmiany terminu zamknięć torowych, które zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy. Zgodnie z deklaracją wykonawcy zakończenie etapu prac, umożliwiającego wznowienie ruchu pociągów, planowane jest do 7 grudnia.

ZRK DOM jest profesjonalną spółką realizującą usługi w zakresie robót budowlanych, związanych z modernizacją i remontami linii kolejowych. Spółka posiada zarówno wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę oraz sprzęt. Ze względu na duży zakres robót do wykonania na obu liniach wykonawca, aby przeprowadzić prace sprawniej, zatrudnia podwykonawców. W przypadku obu zadań, wykonawca nie zlecił podwykonawstwa w stopniu większym niż 50% wartości umowy, co jest wewnętrznym wymogiem w ramach Grupy Kapitałowej PKP PLK. W przypadku prac na LK404 jest to: 16%, a przypadku prac na LK281 jest to 29%.”

Realizacja prac w Szczecinku na filmie

Lokalny portal iszczecinek.pl pokazał 2 października jak wygląda realizacja prac w obrębie miasta. Poniżej film.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5